sâmbătă, 8 aprilie 2017

Limba română, vorbită corect de tătici și pici

Un bărbat adevărat nu e doar cel care aduce bani în casă,  dar cel care știe să mânuiască și niște scule pentru lucrări de reparație / întreținere a gospodăriei sale.

Majoritatea moldovenilor (și eu printre ei) încă mai folosesc denumirile calchiate din rusă: ploscogubțî, nojovcă, bolgarcă, atviocă figurnaia, viterpas,  etc.

De ceva timp mă simt nevoit să caut denumirile acestor instrumente în limba română, asta datorându-se curiozității fiului meu, care mă asaltează cu întrebări de genul: „tata, asta ce-i?, dar asta cum se cheamă?, dar pentru ce e cealaltă?”.


Vreau să îi ofer o informație corectă în limba română. De aceea, am făcut mai multe carduri cu demunirile instrumentelor în limbile română-rusă. Cred că această informație va fi utilă multor părinți, atât pentru autoinstruirea lor, cât și a copiilor. Chiar dacă în limba rusă aceste denumiri parcă sună mai simplu și par mai ușoare, avem o limbă frumoasă pe care trebuie să o vorbim și să o păstrăm, transmițând-o copiilor noștri.

A vorbi corect nu e o rușine, chiar dacă pentru moment poți părea o cioară albă. Schimbarea începe de la tine.

Fii bărbat, vorbește corect!

   

 

 

 

 

 

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu